torsdag 25. mai 2017

Litt hva som har skjedd siden jeg var hos legen første gang.

Hadde problemer med en albue og da gikk jeg til legen for å sjekke.
Hun ville da ta blodprøve samtidig og veie meg.
Fikk da svar 31. mars om at jeg hadde da høyt blodsukker og blodtrykk,
stoffskifte var også litt høyt. Ble da tabletter og omlegging av kostholdet mitt.
Ble sendt henvendelse til overvekt klinikk også men det er innen 6 mnd.
Min vekt sto da på 123.6 kg og min høyde er 160 cm. Har da en bmi på 48.

Har alltid vært glad i potetgull, godis og brus. Spesielt Pepsi Max.
Har også spist store porsjoner med middag, og om jeg har hatt fri fra jobb kunne det være en stor lunsj med stekte poteter, stekt egg og bacon og brus.
Har heller ikke spist frokost før

Etter resultatet kom har jeg gått mye ned på brus drikkingen, nå kun litt i helgen.
Det samme gjelder smågodt og sjokolade.
Slutt på store lunsjer med poteter, egg og bacon.

Nå har jeg begynt å spise frokost hver dag.
Den består av to skiver grovt brød med soft flora light, salat blad, skinke eller kylling pålegg. Litt lett majones, tomat og agurk. Og et stort glass ekstra lettmelk.
Eller hjemmelaget havregrynsgrøt med kanel og litt sukrin.
Sukrin er et søtningsmiddel som erstatter vanlig sukker.

Lunsj kan nå være 2 skiver grovt brød med soft flora light på.
Med salatblad, kokt egg og tomat og et stort glass ekstra lettmelk.
Det hender innimellom at jeg unner meg litt oboy pulver i melken 😊

Middags porsjonene nå er mat mengden halvert og jeg spiser middag på asjetter 😀
Middag kan nå f.eks bestå av 2 poteter, dampet brokkoli stekt laks med syltet agurk og lett creme fraiche. Og melk 😃

Kvelds mat kan bestå av f.eks 2 havre knekkebrød med litt soft flora light og lett gulost og et glass ekstra lettmelk.

Om jeg føler at det går for lenge mellom lunsj og middag spiser jeg en appelsin eller en gulrot.

Når helgen kommer dvs fredag og lørdag spiser vi f.eks taco med karbonadedeig, masse salat, lett creme fraiche og hjemmelagde taco lomper, eller vi kjøper taco skjell. Da tar jeg litt brus.
Lørdag kan være f.eks kyllingfilet, fullkorn ris, lett bernaise saus og masse salat eller grønnsaker (da helst dampet eller ovnsbakt med litt olivenolje og litt salt).

Nå pr 25. Mai er min vekt på 119 kg og nå en bmi på 46.
Har satt meg små delmål som er lettere å følge, enn å si at du skal ned f.eks 30 kg.
Da mister man motivasjonen med en gang.
Satte meg først mål om å komme under 120 kg, det har jeg nå klart.
Neste er nå under 115 kg. Sånn fortsetter jeg til jeg er fornøyd med min nye vekt😀.
Har mange flotte personer rundt meg som støtter meg og kommer med motiverende ord ❤❤


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar